måndag 31 maj 2010

Ship to Gaza

Idag har varit en sorglig dag på många sätt. Jag nåddes av nyheten om Israels agerande på fredsaktivisterna som var på väg till Gaza med förnödenheter och ett budskap om att ockupationen av Gaza skall upphöra. Just nu går åsikterna isär om vad som egentligen hände på båten, det vill säga vem som bär skulden till att det blev ett sådant blodbad men ett som är säkert är att det Israel håller på med inte är okej. Jag har varit helt paralyserad hela dagen och tänkt på vilken fruktansvärd panik som måste ha utbrutit ombord och hur rädda alla måste ha varit. Jag är verkligen inget proffs på denna konflikt och skall kanske vara försiktig med mina uttalanden omkring detta men det känns bara som att något gått himla snett här och Israel är ju kända för att ta till övervåld och bete sig dåligt och detta är knappast bra för deras rykte. 

Annars ska jag försöka bli färdig med min fältrapport riktigt snart så jag kan lämna in och ta semester i tio dagar. Ska åka tillsammans med mamma och hälsa på min kära syster med familj där de bor i södra tyskland. 

Sen kan jag berätta att vi skall spela med The Koo-Koo's på Botniabanans invigning den 28 augusti samt med Brita Kristina på Umeå Energis arrangemang Kraftskivan den 25 augusti. Känns  som två roliga och rätt stora spelningar. Botniabanangrejen tros locka kring 10000 personer!! Riktigt kul!

Nu ska jag sova känner jag. Är riktigt trött.



1 kommentar:

  1. Massakern säger en hel del om hur Israels stridskrfter fungerar. Om det nu vore så att de möttes med våld måste alla andra sätt att ta hand om det hela ha varit bättre än att skjuta vilt omkring sej! Om inte förr måste väl hela världen inse vad som pågår!
    Våldet får inte segra.

    Roligt att du kan se fram emot att delta i sensommarens arrangemang här i Umeå!!

    Kram p

    SvaraRadera

Nyheter

100504 Spelning med The Koo-Koo's på Krogen Krogen den 17/5 tillsammans med Cleo och Khoma

100428 The Koo-Koo's kommer att spela på Botniabanans invigning den 28 augusti!

100421: Nu är det klart att Brita Kristina skall jobba som musikledare på Popkollo Original (27 juni-5 juli). Finns fortfarande platser kvar på Popkollo Fortsättning! Anmäl dig nu! www.popkollo.se

Spelningar

Kraftskivan 25/8, Klabböle (Brita Kristina)

Botniabanans invigning 28/8, resecentrum (The Koo-Koo's)