måndag 19 april 2010

Knivar

Det har varit en hektiskt period och jag har tyvärr inte hunnit blogga så mycket på ett tag. Sorry! Jag har varit på Popkollomöte i sthlm, spelat på Pecha Kucha night med stråkar, pluggat en del, haft infobord på Sveafestivalen, hållit workshop på östra gymnasiet och ordnat middag för Keena och Erik....Dessutom har det varit otäcka saker i min närhet. Natten till söndags blev en kille knivskuren precis utanför vår port på skolgatan. Det är extremt oklart vad som har hänt men det känns väldigt otäckt att våldet kommer så nära. Det verkar som att killen som blev knivskuren kommer klara sig men jag fattar inte hur man kan sticka en kniv i en annan människa! Helt sjukt. Vi hade middag och lyssnade på en massa musik och efter några glas vin sov jag väldigt djupt när detta hände så jag hörde inget men Fredrik hörde någon skrika mycket upprört i trapphuset.


Jaja, här får ni gärna rösta på Popkollo så att vi får fina pengar: http://gemensamstyrka.se/ide/popkollo-fristad-foer-tjejer


Nu måste jag verkligen ta tag i jobbet! Har tränat imorse sen varit på skolan och gått igenom inför seminarium och redovisning av casearbete. Kl 1530 ska jag träffa bästa Ida Östensson och Ylva-Maria Pavval och smida planer. 


Igår repade vi med The Koo-Koo's förresten och jobbade på en låt som vi haft svårt att få till men nu bestämde vi oss för att göra den till en schlagerlåt och försöka komma med i Melodifestivalen! :) Helt sjukt men vi står för det och det skulle ju vara hur kul som helst faktiskt! Och pengar.......


En sak som jag har tänkt på den senaste tiden är att jag är så himla lyckligt lottad med världens finaste människor runt omkring mig och på senare tid har jag fått nya personer runt om mig som verkligen boostar mig som tusan, tack för att ni finns! Sen är det bara tråkigt att det finns såna som vill att man skall misslyckas och som tittar snett på allt man gör. Mest tjejer så klart. Och det är emot mina övertygelser, jag försöker verkligen att inte prata skit och konkurrera. Men jag är väl inte felfri tyvärr men det är iaf något jag varit lite ledsen över den sista veckan, att tjejer inte alltid hjälps åt. 




herrå



3 kommentarer:

  1. Wohooo, jag for in och röstade! Skicka mig ditt nr när du ser det här, jag vill ta med dig till Finland nästa vecka om du kan!

    SvaraRadera
  2. "Det svåraste när man haft framgång är att hitta någon som gläder sej på ens vägnar"
    Bette Midler

    (Fast - viss finns det några ändå!)

    Kram P

    SvaraRadera
  3. Åh vilket fint och sant citat! Men ja, det finns verkligen MÅNGA som stöttar mig och gläds åt mig så jag borde verkligen inte klaga. Du är en av dem t.ex kära far! :)

    SvaraRadera

Nyheter

100504 Spelning med The Koo-Koo's på Krogen Krogen den 17/5 tillsammans med Cleo och Khoma

100428 The Koo-Koo's kommer att spela på Botniabanans invigning den 28 augusti!

100421: Nu är det klart att Brita Kristina skall jobba som musikledare på Popkollo Original (27 juni-5 juli). Finns fortfarande platser kvar på Popkollo Fortsättning! Anmäl dig nu! www.popkollo.se

Spelningar

Kraftskivan 25/8, Klabböle (Brita Kristina)

Botniabanans invigning 28/8, resecentrum (The Koo-Koo's)