torsdag 22 april 2010

Kreativitiet

Jag och min underbara pappa. Hos honom får jag vila och hämta kraft. Har även fixat dit mina studiogrejer och spelar in en massa låtar där just nu. Där kan man även bada badkar + spela piano + äta en massa mat...Kärlek!


Har funderat mycket på min kreativitet den senaste tiden och hur mycket den påverkar mig på olika sätt. Min kreativitet är väldigt mycket sammankopplad med mitt driv framåt. Om jag tappar kreativiteten blir jag också oförmögen att kämpa för mina drömmar. Och den försvinner ibland, särskilt när jag har satt den ordentligt på prov under en period - som nu senast när jag drog ihop stråktrion till pecha kucha night. Jag känner en viss utmattning efter den insatsen måste jag säga. Ännu värre var det i januari när jag inte kände för att hålla på med musik över huvud taget efter att jag kämpat med inspelningen på Second Home. Det är så viktigt att hålla glöden intakt när man gör det jag försöker göra, det vill säga komma framåt med musiken. Är så många delar som måste fungera samtidigt och saker som skall göras hela tiden. Ibland tappar jag sugen och känner att det är för svårt, men för det mesta inser jag att det tar tid och att jag absolut kommer framåt hela tiden! Det jag tänker på här är allt jobb som ingår men som kanske inte alltid syns dvs jaga spelningar, få ihop rep med bandet, fixa hemsida/grafisk profil, spela in, ta bilder osv....men shit vd jag älskar denna process!! 


Nu har jag en idé om att göra en duett med en artist på min låt Not as brave. Ska se om jag är MODIG nog att fråga henne!


Idag redovisning gånger två. Först på skolan sen hos Lennart som är min revisor. Ska bli intressant att se hur jag ligger till ekonomiskt i företaget efter 2009. Borde lära mig mer om ekonomi så jag kunde ha lite mera koll faktiskt.


Kommer kanske inte iväg till Örebro ändå...:( Flygplatsen är stängd idag och vi får väl se hur det verkar imorgon. Känns verkligen trist som fan då jag sett fram emot en helg med Åsa och Rosali och få finnas med när Åsa har sin avslutningskonsert från musikhögskolan. Kanske får bli nattnbuss? Är bara det att jag inte är 20 längre och just nu är jag sjukt trött i allmänhet så det känns lite segt med en bussnatt...Vet inte alls hur jag ska göra. 



1 kommentar:

  1. Hej och tack för dina fina ord! Vill fortsätta så!
    Bloggen mera lättläst nu = bra!

    Kram P

    SvaraRadera

Nyheter

100504 Spelning med The Koo-Koo's på Krogen Krogen den 17/5 tillsammans med Cleo och Khoma

100428 The Koo-Koo's kommer att spela på Botniabanans invigning den 28 augusti!

100421: Nu är det klart att Brita Kristina skall jobba som musikledare på Popkollo Original (27 juni-5 juli). Finns fortfarande platser kvar på Popkollo Fortsättning! Anmäl dig nu! www.popkollo.se

Spelningar

Kraftskivan 25/8, Klabböle (Brita Kristina)

Botniabanans invigning 28/8, resecentrum (The Koo-Koo's)