tisdag 27 april 2010

Semester från sig själv?

Just nu känner jag att det finns så många anledningar att ge upp, kasta in handduken och flytta ut till en koja i skogen utan kontakt med omvärlden. Jag vet inte vad det är just nu men jag känner att jag bit för bit tappar kontrollen över allt som händer, och ändå tar jag på mig mer och mer.


Liten statusrapport


* Håller på med en hemtenta som känns helt omöjlig att klara av. Har tankarna på helt annat håll och det som jag egentligen borde fixa ganska lätt (populärmusikstudier hallå!!) är långt ifrån solklart.


* Började veckan med att bli fruktansvärt arg över en artikel där jag är med som publicerades i Tidningen Kulturen (på webben). Artikeln bygger på en intervju som blev väldigt fel, journalisten visste inte vad hon var ute efter att veta och hon hade inte gjort någon riktig research. Sen att jag framställs som en fjantig liten poptjej som gör gulliga läger för tjejer känns inte heller så kul. Läs själv och bedöm här: http://www.tidningenkultur
en.se/nyheter-mainmenu-53/inrikes-mainmenu-49/6408-fragmenterad-musikalisk-verksamhet-i-europas-framtida-kulturhuvudstad-

* Jag har svårt att hålla ordning på allt som händer och min hjärna blir knäpp av alla intryck och känslor som kommer överallt. Dessutom känner jag mig som världens mest slarviga människa när jag sitter hos min revisor och försöker komma ihåg vad jag har gjort med min firma under förra året. Önskar att jag hade varit lite mer ordningssam.

* Musiken i förhållande till allt annat. Jag känner att det borde ha lossnat vid det här laget. Har jag gjort rätt val i mitt liv? Vad gör jag av min tid?? Ju mer jag vill något med musiken desto sämre går det men om jag inte vill något och driver på så händer ju inget. Vafaan?? Som tur är har jag människor omkring mig som tror på mig som musiker, det skulle aldrig gå utan er men någon gång måste jag välja väg....

* She's got the beat/Popkollo. Vi drunknar i jobb och hittar inte någon struktur för hur vi ska hinna med allt. 


* Tittade igenom programmet för Brännbollsyran 2010 samt Nordic Rock idag och insåg att de bara har en tjej bokad på hela helgen. Resten är män. Det fick mig att tappa så mycket ork och pepp på det jag kämpar för. Vissa dagar skulle det sporra mig att jobba ännu hårdare men nu gör dig mig bara så t r ö t t. Jag pratade ju med arrangörerna förra sommaren då de hade bokat Björn Rosenström och fick dem att göra vissa grejer för att förbättra jämställdheten och då lovade de att vi i She's got the beat skulle få vara med och sätta programmet inför i år men jag har inte hört något från dem på hela året. Det värsta är att jag förebrår mig själv att jag inte har tagit kontakt med dem och legat på mera. Men det borde inte bara vara mitt ansvar! Fan ändå.

* Vill vara ensam. Som jag skrev i början så skulle det bästa just nu vara om jag kunde få ta min gitarr och ett piano + alla studiogrejer och bara försvinna ett tag. Jag vet bara en person som skulle få veta vart jag finns, du vet vem du är. Jo, jag är dramatisk i överkant yes. Ingen dator med internetuppkoppling får jag ha heller. Skulle behöva någon slags avgiftning från facebook. Jag så sjukt beroende!!!

Nej usch. Livet måste kunna vara mer än så här, men nu har jag nog hamnat i någon nedåtgående spiral tyvärr. Charlott tipsade med om ett yogaställe. Jag måste verkligen ta tag i mig själv och göra något för mitt välbefinnande snart. Inte så kul just nu nej.





2 kommentarer:

  1. Hej och god förmiddag!
    Har läst artikeln. Så farligt dåligt tycker inte jag - vad kan man vänta sej ...?
    Tråkigt att det känns motigt - du verkar ha för mycket att göra. Hoppas du kan koncentrera dej på det du ska och släppa en del som du får ta sen.
    Kram P

    SvaraRadera
  2. Hon har ändrat väldigt mycket i den nu från hur den var från början efter att jag och Tove blev sura....Jo, det är lite för mycket nu bara men det kommer kanske lätta snart. Kram!

    SvaraRadera

Nyheter

100504 Spelning med The Koo-Koo's på Krogen Krogen den 17/5 tillsammans med Cleo och Khoma

100428 The Koo-Koo's kommer att spela på Botniabanans invigning den 28 augusti!

100421: Nu är det klart att Brita Kristina skall jobba som musikledare på Popkollo Original (27 juni-5 juli). Finns fortfarande platser kvar på Popkollo Fortsättning! Anmäl dig nu! www.popkollo.se

Spelningar

Kraftskivan 25/8, Klabböle (Brita Kristina)

Botniabanans invigning 28/8, resecentrum (The Koo-Koo's)