söndag 16 maj 2010

Gränser

Jag har inte haft möjlighet att blogga på ett par dagar men nu tänkte jag skriva något igen. Just nu är min tillvaro ganska svårhanterlig på grund av olika saker. Jag mår verkligen inte bra och är allmänt stressad, trött och förvirrad. Försöker hinna med det jag måste göra och så kämpar jag med att ta bort lite måsten och krav samt sätta gränser. Efter en mycket jobbig incident förra helgen insåg jag att det är dags för förändring i mitt sätt att leva och jag går igenom väldigt mycket just nu för att försöka hitta balans i tillvaron. Jag har mycket jobb framför mig känner jag för att få ordning på mig själv men jag tror redan att jag har fattat några viktiga beslut för att det skall fungera bättre. Jag vill vara stabil, inte må så här kasst.


För att prata om något som inte är lika deppigt så kan jag meddela att spelningen på Klubb Lennart den 12 maj gick så sjukt bra! Jag fick extremt fina kommentarer efteråt bl.a. av Jonas Svedin som tyckte att jag "glänste som en ung Tori Amos"!! En riktigt rolig grej var också att vi spontant satte ihop ett stråkarr på en till av mina låtar medan vi väntade på soundcheck. Det blev så sjukt snyggt och höjde verkligen låten massor!! Så sjukt kul att spela tillsammans med duktiga musiker måste jag säga, jag njöt varje sekund av spelningen och kände mig väldigt avslappnad och lugn. Kändes som att jag kunde göra vad som helst med min röst och jag behövde inte tänka på vad jag gjorde, det bara kom en massa toner liksom. Musiken räddar mig verkligen just nu.


Imorgon spelar vi med The Koo-Koo's på krogen krogen kl 21:15. Första spelningen i Umeå sen i september. Galet! Jag tror att jag är peppad, känns som att de nya låtarna kommer att gå hem. :)


Nu ska jag göra en paj, sen repa. 


puss





1 kommentar:

Nyheter

100504 Spelning med The Koo-Koo's på Krogen Krogen den 17/5 tillsammans med Cleo och Khoma

100428 The Koo-Koo's kommer att spela på Botniabanans invigning den 28 augusti!

100421: Nu är det klart att Brita Kristina skall jobba som musikledare på Popkollo Original (27 juni-5 juli). Finns fortfarande platser kvar på Popkollo Fortsättning! Anmäl dig nu! www.popkollo.se

Spelningar

Kraftskivan 25/8, Klabböle (Brita Kristina)

Botniabanans invigning 28/8, resecentrum (The Koo-Koo's)